De duminică: Mbube

Fără a intra în amănunte – urăsc duminicile. Ca să o mai luminăm pe aceasta, cum deja cred că începeţi să vă obişnuiţi, m-am gândit să vă atrag atenţia asupra unui cântec de valoare. O piesă care s-a cântat la aproape fiecare chef la care am fost (atunci când eu şi prietenii cunoscători aveam acces la “pupitru”).

Deşi vă propun varianta din ’61, a celor de la The Tokens (cea mai bună, în opinia mea), acest cântec (deja nemuritor) a fost preluat în nenumărate rânduri, ajungând ca astăzi să fie o “piesă de rezistenţă”, din punctul meu de vedere, la un chef care se respectă. Puţini ştiu, însă, că varianta originală datează din 1939.

Şi acum, ca să vă liniştiţi… urăsc duminica, dar nu într-atât de mult încât să îmi iasă bube pe faţă. Dragilor, “Mbube” (leu, în limba zulu), sau, cum este cunoscută în istoria actuală, “The lion sleeps tonight”!

13 comentarii la “De duminică: Mbube

  1. Araceli spune:

    De ce nu-ti place duminica? Pentru ca vesteste lunea? 😛

  2. Araceli spune:

    Cand lucrez, detest duminicile… pentru ca vestesc lunea… Si lunea e ziua cea mai neplacuta din saptamana. Dar cand nu lucrez, duminica e o zi ca oricare alta :P, doar anunta ca a mai trecut o saptamana. Ma gandeam: daca era unica zi libera, ca pe timpuri (eu eram micuta si nu-mi amintesc cum e sa „inveti” 6 zile din 7)? Cred ca am fi indragit-o tare mult.

    • Nevermore spune:

      Araceli, cate bordeie, atatea obiceie. Cel putin deocamdata este si sambata libera.

      • Araceli spune:

        Am reflectat la asta: mare noroc ca e si sambata libera! 😛 Nu o zic din lene, dar la ritmul infernal in care se lucreaza in unele locuri (Doamne multumesc! ca nu mai e cazul meu :D), cred ca am umple spitale… cu oameni bolnavi de nervi, stres etc.

      • Nevermore spune:

        Araceli, tine de circumstante. Ne plangem ca e criza, dar uitam ca dupa al doilea Razboi japonezii si nemtii cam uitasera ce inseamna sa ai weekend, in ideea ca astfel isi vor reconstrui tarile. Dar noi suntem romani…

      • Araceli spune:

        Da si nu… eu cred ca in Romania se lucreaza mult (cantitativ) si ineficient, dezorganizat… Deci, ca sa sacrific week-end-urile pentru reconstructia tarii, in activitati ineficiente… parca nu ma atrage.

  3. Nevermore, este adevarat că „de gustibus non disputandum”, dar eu care iubesc duminicile încă din copilărie, găsesc ciudat ca cineva chiar să le urască. Duminica, era ziua in care mama nu mergea la serviciu şi mă puteam bucura de prezenta si mângâierea sa, duminicile erau zilele în care ca adolescentă mergeam la un spectacol sau în pădurea mea dragă, duminicile erau zilele în care puteam să urmăresc hora din sat unde romanul nesofisticat se bucura sincer ca după o săptămână în care a tot săpat cocoşat, işi poate îndrepta spatele jucand în horă, ascultând o muzică neaoşă, care să-i meargă la inimă şi să-i desfete simţurile, şi în sfârşit, creştineşte vorbind, duminicile sunt pentru relaxare fizică şi psihică. Ce facem noi din ele, e treaba fiecăruia.
    Nu te combat, tu ai motivele tale, eu doar mi-am argumentat placerea de şti că azi este duminică.

  4. liana spune:

    Nu-ti ies bube pe fata,dar iti lasa „pete pe suflet” daca nu-i gasesti frumusetea(sau daca nu ti-o faci frumoasa)
    Zilele ne sunt atatea cate sunt!!
    Fa sa-ti fie toate pline si frumoase……
    Diriga dixit!!!

  5. liana spune:

    ….”inca”…?!!
    Pana cand?Si ce va urma?Ti se pune pata din sapte in sapte…??!!

    • Nevermore spune:

      Liana, inca… insemnand detasare. Luminate sau nu, sunt zilele mele… si „bucurosi le-om duce toate”. A nu se intelege ca vreodata imi va disparea pofta de lumina si de a (imi) lumina! 🙂

Lasă un răspuns

