Fă-ţi timp (Traian Dorz; variantă)

În trecerea grăbită prin lume către veci,
Fă-ţi timp, măcar o clipă, să vezi pe unde treci!
Fă-ţi timp să vezi durerea şi lacrima arzând
Fă-ţi timp să poţi, cu mila, să te alini oricând!
Fă-ţi timp pentru-adevaruri şi adâncimi de vis,
Fă-ţi timp pentru prieteni, cu sufletul deschis!
Fă-ţi timp să vezi pădurea, s-asculţi lângă izvor,
Fă-ţi timp s-asculţi ce spune o floare, un cocor!
Fă-ţi timp, pe-un munte seara, stând singur să te rogi,
Fă-ţi timp, frumoase amintiri, de unul să invoci!
Fă-ţi timp să stai cu mama, cu tatăl tău – bătrâni…
Fă-ţi timp de-o vorbă bună, de-o coajă pentru câini…
În trecerea grăbită prin lume către veci,
Fă-ţi timp măcar o clipă să vezi pe unde treci!
Fă-ţi timp să guşti frumosul din tot ce e curat,
Fă-ţi timp, că eşti de multe mistere-nconjurat!
Fă-ţi timp cu orice taină sau adevăr să stai,
Fă-ţi timp, căci toate-acestea au inimă, au grai!
Fă-ţi timp s-asculţi la toate, din toate să înveţi,
Fă-ţi timp să dai vieţii adevăratul sens!
Fă-ţi timp, acum!
Să ştii: zadarnic ai să plângi,
Comoara risipită a vieţii, n-o mai strângi!

//

14 comentarii la “Fă-ţi timp (Traian Dorz; variantă)

  1. oana spune:

    sa nu-l uitam pe Paler Octavian……..

  2. LUCIANA COSTEA spune:

    Frumoasa poezie , in goana noastra dupa „realizare” sau pentru unii „supravietuire” am uitat sa „traim”…………….

    • Nevermore spune:

      Luciana, uneori imi spun ca singurul mod prin care se mai poate trai este clipa. Apoi ma razgandesc. Poezia nu este numai frumoasa, mai degraba foarte plina de adevar.

  3. Maria spune:

    Care este originalul acestui poem? Autorul NU este Rudyard Kipling.

    • Nevermore spune:

      Maria, am incercat sa aflu un raspuns la intrebarea ta, nu am reusit deocamdata. Intr-adevar, apar anumite dubii in privinta autorului.

      • luci spune:

        Poezia ii este atribuita lui Traian Dorz

      • Nevermore spune:

        Luci, intre varianta pusa in discutie si cea pe care am gasit-o eu ca apartinand lui Traian Dorz am gasit cateva diferente, de aceea m-am ferit sa trag o concluzie in privinta autorului versurilor.

      • luci spune:

        Sunt cateva variante a acestei poezii, stilul este asemanator cu al lui Kipling. De aceea am spus ca ii este atribuita lui traian Dorz. Nu sunt sigur ca-i apartine.
        Important este ca e o poezie frumoasa, indiferent de autor

      • Nevermore spune:

        Luci, din acest motiv m-am ferit si eu sa ma grabesc in aceasta privinta. Adevarat, poezia este extraordinara!🙂

    • eugen spune:

      Cand a scris Kipling aceasta poezie, T Dorz era un copil.

      • Nevermore spune:

        Eugen, poezia este postata acum multa vreme, dar marturisesc ca eu nu mi-am revenit din buimaceala. Si eu o credeam a lui Kipling, totusi, am dat curs atentionarilor din acea perioada. Multumesc pentru interventie!🙂

  4. Muresan Ioana spune:

    Va spun eu sigur: poezia originala nu „ii este atribuita” ci ESTE a lui TRAIAN DORZ. Aici sunt schimbate doar cateva cuvinte, asta nu inseamna ca ii poate fi atribuita altui autor, daca ati cunoaste mai multe despre acest minunat poet crestin v-ati da seama ca ii apartin aceste versuri. Desi a fost un om simplu,fara multe scoli pamantesti, a trecut prin scoala suferintei si a Duhului Sfant , dupa parerea mea scoli mult mai importante, de aceea ma doare ceea ce se intampla, credeti-ma am crescut de mica cu poeziile acestui om minunat..

    • Nevermore spune:

      Ioana, va asigur ca nu intentionez sa privez autorul de merite, mi-am exprimat anumite dubii tocmai pentru ca varianta originala pe care am gasit-o eu nu corespunde celei puse in discutie. Intr-adevar, nu pot spune ca stiu foarte multe despre acest poet, am apreciat strict versurile.

Lasă un răspuns

