De duminică (electorală)

          Revenit nu de mult pe fetidele meleaguri bucureştene, în acest mic Paris al pisicilor mai mult vagaboande decât aristocrate, în această replică ridiculizantă a Los Angelesului (asta o spun pentru că de nicăieri apăruseră cumva din asfalt nişte palmieri maiestuoşi şi presimţeam că se apropie şi plaja dacă nu dispăreau palmierii), în oraşul străbătut de râul cu numele atât de nobil care face Tamisa şi Sena să se scurgă ruşinate prin albiile lor, sau, pe scurt, ca să nu o mai lungim, pe maidanul ăsta împuţit, mă trezesc chemat la vot; de preşedinte. Bine, şi de ăla din fruntea ţării, dar mai important, crucial, chiar, de preşedintele de bloc, simpatizant al unui anumit partid. “Să vii, dom’le, să votezi, că în mîinile noastre este… ” … bla bla bla. Nu vreau să redau toată vorbăria înşirată, nu am fost nici prea atent dar, mai cu seamă, aceste rânduri sunt unele serioase, nicidecum o glumă, şi până şi cel mai mic zâmbet ar scădea concentrarea cititorului care le-ar parcurge în grabă, făcând uitată importanţa lor vitală. Poate nu pentru patrie – mă refer la importanţa vitală pe care o aminteam – ci pentru conştiinţa rumânului, a rumânului neaoş de care mă simt legat cu din ce în ce mai multă silă. Pentru că, dragi votanţi, a fost o vreme în care spuneam: “nu îmi este ruşine că sunt român, îmi este ruşine că sunt alţii”. Dar de atunci s-au mai schimbat lucrurile şi obrazul începe să îmi crape din ce în ce mai des atunci când trebuie să îmi mărturisesc apartenenţa la poporul ăsta nenorocit.

          “Să vii, dom’le, să votezi” îmi spune bezmeticul ăsta de preşedinte, scrutând cu privirea orizontul gri-nespălat al rădăcinii blocului. Şi uite aşa, m-am hotărât să mă duc. Că deh, este nu obligaţia, ci datoria mea de cetăţean… mai mult sau mai puţin turmentat, care habar nu are cu cine să voteze. Pentru că, să fim serioşi, oricât de visător aş fi, şi oricât de rupt de cele telurice, Aristotel, cu tiranul-filosof la care visa, m-ar întrece până şi la un campionat sătesc al măscăricilor. Aşa mi se pare mie, cel puţin, că opţiunile de vot sunt atât de limitate încât… Nu. Opţiunile de vot, în realitate, lipsesc cu desăvârşire. Şi să vă mai spun ceva: clasa politică nu este în totalitate coruptă. Clasa politică este, în deplinătatea ei şi prin excelenţă, proastă. Tâmpită. Stupidă. Oameni fără studii care, chiar dacă pot prezenta toţi diplome cumpărate, nu au avut capacitatea (intelectuală) de a profesa o altă meserie. Politicianul român nu este altceva decât un individ fie leneş şi incapabil căruia Declaraţia Drepturilor Omului i-a dat o a doua şansă. Aşa spune Declaraţia, că toţi avem dreptul la viaţă, iar ei, ca să nu moară de foame, s-au pus, vorba vine, în serviciul comunităţii, că doar nu era să trăiască dintr-un amărât de ajutor de şomaj, sau dintr-o biată indemnizaţie de handicap.

          Şi atunci, cum să ne neglijăm, dragilor, nu obligaţia, ci dreptul fundamental, stabilit prin Constituţie, de a ne alege conducătorii?! Nu, nu se poate, refuz aşa ceva, pentru că este sigur, un popor îşi are liderii pe care îi merită. Chiar dacă, pe de altă parte, s-ar putea spune să îţi alegi lideri buni pentru a nu rămâne cu cei proşti…

          Ca atare, eu mă duc la vot, mă duc să dau cu ştampila, acolo, între chenarele în care sunt trecute numele celor care au ales o viaţă de sacrificiu, urmărind cu obstinaţie şi fără odihnă binele comunităţii. Spun între, pentru că sunt atât de impresionat de toţi încât simt că alegându-l pe unul l-aş nedreptăţi pe un altul. Şi să îmi fie cu iertare dacă, votând, mă voi gândi că piesa pentru duminica aceasta se potriveşte perfect acestei clase politice căreia nu i-aş mai cere nimic altceva decât să nu îi mai facă pe Brătieni să se răsucească în groapă.

          2010. Şi votare inspirată!

Lasă un răspuns

