Diverse, ca de weekend

          Îmi amintesc de vremuri îndepărtate… Mi se întâmplă, de câţiva ani buni, să îmi impun în fiecare an două momente de cântărire, de critică sau de autocritică, de autoanaliză, cât mai drastică, cât mai dură. Mi se pare că este mai bine să recurgem la autoanaliză decât să ajungem la psihanaliză pe mâini nepricepute.

          Era cineva, atunci, cândva, care mi-a spus că sunt special. Parcă prinsesem pe Dumnezeu de picior! Şi aşa mi-a intrat în cap, chiar am început să cred cu tărie şi fără cale de întoarcere că sunt special. A trecut vremea, din ce în ce mai multă, ani în devălmăşie şi clipe, mai mult sau mai puţin fericite. Nu a trecut un singur lucru – relativ schimbat faţă de vremurile de început de care vorbeam. De câte ori se simte cineva dezamăgit de mine, pe drept sau pe nedrept, îmi spune: “credeam că eşti altfel”. Îmi place, spre deosebire de acel demult, să îmi spun că nu sunt altfel, aşa cum îmi spun în final şi sufletele din care muşc cu poftă. De fiecare dată mă bucur când aud că nu ies din turmă. Este prea greu să fii singur şi altfel şi, chiar dacă este adevărat că “acolo unde se termină singurătatea începe piaţa”… da, aşa zicea Nietzsche. Partea plină a paharului este că de la piaţă poţi cumpăra roşii pentru o salată, în singurătate trebuie să plantezi, să semeni. Doar că acela care seamănă vânt va culege mereu furtună.

8 comentarii la “Diverse, ca de weekend

  1. Mira TG spune:

    Nu vad de ce sa fii altfel e oarecum sinonim pentru tine cu a fi singur…
    Poti fi diferit,dar totusi inconjurat de persoane care prefera sa „mearga cu turma”

    • Nevermore spune:

      Mira, suficient de adevarat ceea ce spui, dar totusi, singuratatea are mai multe dimensiuni. Unii oameni se pot simti singuri si in mijlocul multimilor. Parerea mea…

      • Mira TG spune:

        Foarte adevarat,dar fiecare are libertatea de a’si alege multimea de care sa fie inconjurat

      • Nevermore spune:

        Mira, este foarte adevarat ca numai familia nu ne-o putem alege. Totusi, dupa mine, singuratatea in mijlocul oamenilor este mult mai greu de suportat decat aceea in (semi)izolare, datorita implicatiilor psihice pe care le are.

      • Mira TG spune:

        cred ca pentru oricine e greu sa stie ca indiferent de cati oameni e inconjurat tot singur se simte,si eu am momente de genul,dar aleg oamenii care sa nu ma faca sa ma simt asa cand sunt prin preajma…
        De aceea mi’am permis sa’ti dau acel sfat de a’ti alege oamenii pe langa care sa fi fara sa te simti singur,pentru ca sentimentul l’am cunoscut si eu,si prn prisma mea asta e singura solutie…

      • Nevermore spune:

        Mira, iti multumesc, daca vreodata ma voi afla intr-o asemenea situatie imi voi aminti sfatul :). Chiar daca acest spatiu este unul de joaca, nu un confesional, am invatat din el destul de multe lucruri.

  2. April spune:

    Cert este ca,ai fost ,esti si vei fi pt.totdeuna un suflet special.

Lasă un răspuns

