….

          Mă întreba cineva mai demult, retoric, într-un fel, de ce nu putem avea ceea ce ne dorim. Sau pe cine ne dorim… Mi-am amintit din cauza unui vis pe care l-am avut, sau mi-am imaginat că l-am avut, ca un fel de reacţie demonstrativ-retorică a subconştientului. Sau a inconştientului? Suntem doi, cel puţin, atunci când renunţăm la măşti – subconştientul şi inconştientul din mine. În vis mă întreba stăruitor o voce: „Ce vrei?! Ce vrei?! Ce cauţi?”. Uneori, poate, este mai bine să cauţi ceea ce ştii că nu vei găsi niciodată. Nu de alta, dar este mai bine decât să rămâi cu gustul amar al îndeplinirii unei dorinţe de care să nu fi în stare să te bucuri.

10 comentarii la “….

  1. andreea spune:

    Ce-o fi mai bine, sa aprinzi o luminita in noapte sau sa sfidezi intunericul?!

    • Nevermore spune:

      Andreea, si „binele” si „mai binele” devin, la un anumit moment, notiuni subiective care pentru a isi afla valoarea trebuie sa se plieze pe nevoile mai mult sau mai putin imediate ale individului sau pe ratiunile acestuia. Cand nu exista posibilitatea aprinderii vreunei luminite, clar este mai bine sa sfidezi intunericul. Si invers… 🙂

  2. Camelia spune:

    Sunteţi trei, şi pe trei planuri; conştientul, subconştientul şi inconştientul…astea te rotunjesc…şi fireşte, dialectic, toate „personajele” noastre, domnule scriitor, seamănă cu noi. Oricât ne-ar conveni sau nu, suntem NOI.

  3. Camelia spune:

    Ceva pentru nedorinţele tale; să nu îţi sfârşească nicicând în lucruri sfârşinde.

  4. Camelia spune:

    Răzvan, cred că aici nu vrei să spui ceva despre puterea revelatoare şi epifanică a imaginaţiei, acolo unde nimic nu are margini şi tot ceea ce îţi poţi închipui este cu putinţă. Las-o, dară, că primejduieşti o justă funcţiune a unui înţeles, ca să zic aşa.

Lasă un răspuns

