Nocturne

          Oamenii se mai întâmplă să mai şi moară – dar nu numai ei; iubirile mor mai des. Nu ştiu cum se întâmplă şi, în definitiv, nu este nici măcar relevant. Uneori mor cu de la sine putere, alteori sufocate de povara timpului. Şi se mai întâmplă ca, exact cei care le trezesc, să le ucidă, fără vreo urmă de regret, doar cu adânci tresăriri de teamă.

            Mi se mai întâmplă, rar, foarte rar, să mă transform în fluture. Să mă transform şi să zbor, parcă încrezător în raze de soare şi în duşuri făcute cu stropi de lumină. Apoi, însă, mi se face foame. Şi, pentru că de multe ori fiecare ne hrănim, dacă nu din noi, cu noi înşine, încep să tânjesc să devin pasăre. În felul acesta mi se pare că mi-aş desăvârşi zborul şi că, în acelaşi timp, mi-aş îndestula foamea, devorându-mă pe mine însumi – pasăre devoratoare de sine-fluture. Singurul lucru care m-a oprit din transformare a fost teama, teama de a deveni ceva ce nu aş putea fi – aşa cum nu aş putea fi vreun flamingo, sau vreun bâtlan. Deşi la fel de adevărat este că nici cucuvea sau bufniţă nu aş putea fi. Poate vreo privighetoare, cu toate că nu mă ajută atât de mult vocea. Ciocârlie sau mierlă în niciun caz, mi-ar fi groază de mine, şi silă, cât despre vremea în care să redevin corb, este mult prea departe. Unul din secretele fericirii este puterea de a fi fericit cu ceea ce eşti, poate de aceea sunt mulţumit atunci când din omidă devin fluture susceptibil, mereu, de a se transforma în pasăre sinucigaş-devoratoare de sine. Cu singura condiţie să rămân aşa cum mă cunosc, pasăre de noapte.

2 comentarii la “Nocturne

  1. M-am trezit gandindu-ma la acelasi lucru: iubirile chiar mor si omoara parti din noi. Dar daca poti fi fericit cu tine, daca poti intelege ce s-a intamplat si inca mai poti fi fericit cu tine, inseamna ca undeva e loc de mai bine – de o iubire care nu stie cum sa moara.

    Ce pot sa spun, m-am trezit cu un optimism pe care nu mi-l pot explica!

    • Nevermore spune:

      Adriana, eu cred ca, in realitate, de cele mai multe ori mor iubirile pentru oameni anume. Iubirea, sa sentiment pur si de sine statator, cel putin la nivel de disponibilitate, nu ne paraseste niciodata. Cazurile in care se intampla sunt cazuri exceptionale – exceptia care confirma regula. Optimism? Este bun intotdeauna! 🙂

Lasă un răspuns

