Chinurile nocturne ale unui poet (Răzvan Nicula)

„Să mă scrii”! mi-a cerut iubita într-o noapte.
„Să mă transpui într-un vârtej de şoapte,
Iar versurile tale să mi le închini mie
Ca primă promisiune a ce va fi să fie.

Dar să mă scrii diafană, cuminte, inocentă,
Să nu-ţi devin fantasmă indecentă,
Căci ale mele voaluri, de trup şi de simţire,
Le vreau doar pentru tine, nu pentru omenire”!

Abia ghicindu-i trupul sub văluri de mătase,
Şoptindu-i în ureche cuvinte drăgăstoase,
Pierzându-mă în ochiu-i cel de furtună plin,
I-am ascultat porunca şi râsul cristalin.

Căci vai! oricine ştie, muza e capricioasă,
Şi de acum zâmbeşte, apoi e arţăgoasă,
Şi pleacă, fuge, zboară! Se duce prea departe
Lăsându-i unei strofe sfârşitul doar în moarte.

„Scrii”? mă-ntrebă deodată cu glas nerăbdător
Şerpuindu-şi trupul în dans seducător,
Parcă râzând de mine şi de întregu-mi chin,
Întinzând spre gura-mi o cupă de venin.

Sorbind-o, mă cuprinse adâncă o durere
Căci am strigat: „Voi, muze, îmi sunteţi efemere
Şi dacă vreodată vreuna m-a iubit,
Pentru două versuri, prea multe v-am plătit”!

Dar ea râdea. S-a apropiat, în braţe mă cuprinse,
Şi nu ştiu cum, sărutul născu iar focuri stinse.
„Să nu mă scrii aievea, mai bine fă-o-n vis,
Pe-acel tărâm în care orice îţi e permis”.

Ah, muze capricioase, nu vă mai vreau deloc
Pe-acelea prefăcute, cu glas de ventriloc!
Întregul trup îmi arde, dar sufletul nu-mi plânge
Simţind o zână bună scăldându-mi-se-n sânge.

4 comentarii la “Chinurile nocturne ale unui poet (Răzvan Nicula)

  1. Crisa spune:

    frumoase îți sunt chinurile😉

  2. arpeges spune:

    just perfect…

Lasă un răspuns

