……..

          Nu am mai ţinut un jurnal de… degeaba încerc să îmi amintesc, nu mai ţin minte. M-am hotărât, brusc, să reîncep unul, nu permanent, doar pentru câteva zile. În primul rând pentru că nu am timp de altceva. În al doilea rând, pentru că mi se pare distractiv. În al treilea rând… Avem noi, oamenii, o problemă. Mereu avem nevoie să ne motivăm acţiunile. Mereu căutăm scuze şi motive pentru modurile în care acţionăm.

          Nu, nu aş recomanda nimănui să aplice fatalismul, nici să se încreadă sau să se abandoneze vreunui destin considerat prestabilit, nici să se lase în mâinile unei puteri inexistente care promite marea cu sarea abia atunci când viaţa nu îşi mai află rostul în vreun trup.

         În realitate, nu aş mai îndrăzni să recomand nimic, nimănui. Mi s-a spus că nu sunt întreg – am considerat-o un soi de jignire, pentru că oricine consideră real mitul androginului ştie că nimeni, niciunul dintre oameni, luat individual, nu este întreg. Am fost coborât din sferele mele cereşti pe pământ, deci, şi între mine şi oricare muritor de rând a fost pus semnul egalităţii. Mi s-a spus, “tu chiar te îmbeţi şi scrii?! Nu eşti întreg”! Voi reveni poate, cândva, asupra unei asemenea idei, decât să dezvolt noţiuni abstracte prefer să îmi încep jurnalul, aşa cum va fi el, cât se poate de scurt.

        Când am intrat în crâşmă am fost privit cu ochi mari: “Tu n-ai plecat?! Unde te-ai ascuns”?! Am râs. “M-am şi întors”… “Foarte bine ai făcut”! Păstrez pe post de concluzie ultima afirmaţie – un fel de exprimare a sentimentului pe care îl am de mult; “aici e locul tău, cu noi, nu acolo”! Şi m-am gândit: “mereu “acolo” este mai departe decât ”aici”, iar unele depărtări sunt indezirabile”. Cine nu crede să întrebe îndrăgostiţii! “Ce îţi dau”? “Ca de obicei. şi piesa”. Îmi place când lumea mă înţelege. A fost ca de obicei; şi piesa. Aşa, ca pentru bun început de săptămână.

Lasă un răspuns

