…..

          Nu demult vorbeam cu cineva despre noţiunea de personaj. Nu personaj literar, nu de carte, ci din punct de vedere al omului. Cum îmi şade mie bine, cu modestia-mi caracteristică şi bine cunoscută, am declarat emfatic: “Păi şi eu sunt un personaj”… “Nu, nu eşti, mi s-a răspuns, tu eşti doar afemeiat şi beţiv”.

          Îmi propusesem să fac o digresiune, o adevărată lucrare de diplomă asupra unor asemenea caracteristici, dar încă nu îmi regăsesc nici cuvintele, nici ideile. Deşi, tot nu demult, mi s-a spus că reuşesc cumva să dau naştere unei magii cuprinzătoare, învăluitoare ca o pânză de păianjen, lucru neobişnuit şi neapărat demn de admiraţie. Şi am mai întâlnit o persoană… persoană, nu personaj, atât de inconştientă de propria magie încât mie îmi venea să urlu de durere sufletească. Până la urmă nici nu ştiu ce este mai rău, să laşi deoparte modestia sau să o laşi să te sugrume mână în mână cu neîncrederea?!

            Magii şi magia lor nu au dispărut niciodată, doar s-au sufocat într-un somn latent la care i-am condamnat fiecare dintre noi în noi înşine. Ce ciudă mi-e pe oamenii incapabili să admită că oricare dintre noi, fiecare, în felul său, este capabil să facă minuni!

 

4 comments on “…..

  1. Camelia spune:

    E magie în fiecare dintre noi.
    Cât despre minuni, ele se petrec după o lege a lor; când ţi se întâmplă, aminteşte-ţi să nu le primeşti ca pe meteori.

    • Nevermore spune:

      Camelia, regretabila nu este – cum pretind unii – absenta magiei din om, ci incapacitatea acestuia de a o constientiza si de a o folosi. Tocmai pentru ca exista magie in fiecare minunile ar trebui privite drept intamplari dintre cele mai comune, nicidecum ridicate pe piedestaluri.

  2. Camelia spune:

    Minunile nu sunt defel „întâmplări dintre cele mai comune”.

Lasă un răspuns

