De duminică

          Mă rugam. Mă rugam, cândva. Aveam idoli, dumnezei, mă închinam şi sărutam icoanele parcă vii. Apoi mi-am golit cerurile, prea mă frângeau, prea îmi opreau înălţările spre văzduhuri. M-am schimbat, pe altul, altul strivit de nesfârşire. Ciudat cum lipsa limitării poate apăsa mai rău decât talpa celor mai neîndurători dintre zei. Poate de-asta urăsc duminicile, pentru că îmi amintesc că sunt om, sortit, mai devreme sau mai târziu, să cer să îmi fie uşurată povara, să vreau să o împart cu vreo divinitate milostivă. Deşi, totul este suportabil atâta timp cât ştiu că omul este mai presus de Dumnezeu – omul fără Dumnezeu este tot om, Dumnezeul fără om… Atunci de ce să îţi lipsească supunerea în faţa vreunui locuitor al cerurilor?! Duminică suportabilă!

Lasă un răspuns

