Răscumpărări

          Se spune că oamenii care trăiesc împreună pentru foarte multă vreme îşi împrumută unul altuia nu numai ideile, gesturile şi mimica, ci chiar şi fizionomia. Este adevărat, sunt sigur. În unii ochi chipul meu capătă puteri de suferinţă, iar suferinţa mea îmi este împlântată în piept de ochii pe care îi dor eu. Nu, nu aş spune că este blestem. Unii oameni se întrupează din durerea altora, şi parcă au senzaţia că fără ei nu şi-ar mai găsi rostul. Sau se tem că şi l-ar găsi, dar mult prea devreme. Într-o noapte am ajuns la o concluzie – femeia întotdeauna salvează. Unele au puterea de a părea raze de soare capabile să străpungă cel mai adânc întuneric. Altele, dimpotrivă, salvează prin adâncirea în bezne. Orice greşeală trebuie plătită, orice păcat trebuie răscumpărat… inclusiv printr-o femeie.

Lasă un răspuns

