Conceptual

         Stau… nu, stăteam. Stăteam în faţa unei coli albe de hârtie şi mă întrebam ce să mai scriu. Aşa se întâmplă când o lume întreagă este dinamitată şi toate sensurile se pierd. “Mi-am pierdut sensul”, îmi spuneam înainte să încep să scriu, uitând parcă faptul că un sens este dat de o idee, de o dorinţă, de o hotărâre, nicidecum de o altă persoană. Există, este adevărat, şi oameni slabi, oameni cu mentalitate supusă care au nevoie de alţii care să le dicteze conduita şi credinţele şi dorinţele. Dar eu… oare de ce vorbesc despre mine?! Eu sunt eu, este adevărat, dar oricine şi-ar odihni ochii pe aceste rânduri nu s-ar simţi obosit să audă mereu “eu, eu, eu”?! Unul dintre cele mai adevărate lucruri dintre toate este că orice om are, drept cuvând preferat, pronumele: “Eu”. Şi dacă ar sta cineva liniştit la o bere undeva în societate dar cu urechea ciulită, ar auzi mereu: “eu m-am dus, eu am făcut, eu cred”…  Peste tot, pe oriunde s-ar întoarce cineva, oricine, va auzi acelaşi început de propoziţie sau de frază: “Eu”…

          Şi când mă gândesc că există oameni care se uită pe ei înşişi pentru a se putea oferi unei alte persoane care mereu îşi va începe fraza cu “eu”! Nu, nu am băut niciodată cu asemenea oameni, nici măcar în oglindă, dar mă gândesc că există. Eu?! Nu, niciodată…

5 comentarii la “Conceptual

  1. Camelia spune:

    Ani cu dragoste, Răzvan. Tot ce vrei să devină a face!

  2. Camelia spune:

    Asta a fost pentru ieri; ieri n’am avut când să ţi-o spun.

  3. Nevermore spune:

    Camelia, orice gand bun trebuie primit mereu cu zambet pe buze, indiferent de momentul in care ajunge, mai devreme sau mai tarziu. A trecut de mult ziua in care se potriveau urari, dar sunt binevenite oricand. Multumesc, gandurile bune sa se si intoarca!

  4. Camelia spune:

    La naiba, Răzvan, ştiu acum când era vremea cuvintelor de urare, luna lor,cea potrivită, şi o ştiu de anul trecut, doar că aşa îmi rămăsese în minte, adică într-un fel atât de eronat.
    Oricum, niciodată nu’i prea târziu pentru un gând din suflet.

Lasă un răspuns

