De duminică

          E hazliu, adevărat – mi s-a amintit că într-un moment de disperare am exclamat “of, Doamne”! dar după câteva momente am adăugat: “şi porcul nici nu există”! Alţii mi-ar spune, dacă le-aş înţelege limba, că Dumnezeu este o vacă. Poate în asta constă diferenţa dintre om şi animal – animalul supune sufletul dar se supune sieşi, omul are mereu nevoie de plăsmuiri cărora să se închine, chiar dacă divinitatea plăsmuită devine o altă persoană. Şi totuşi, în ciuda oricărei zile de duminică, aşa cum am făcut şi până acum, mereu voi refuza să devin animal. Duminică suportabilă!

Lasă un răspuns

