Spaimă (Răzvan Nicula)

Mi-e greu pământu’-n spate, pe tine-n piept te-apasă,
Din clipa neagră-n care spre cer te-ai dus de-acasă,
Dorindu-ţi, curioasă, să simţi cum e să zbori
Înspre eternitate purtând parfum de flori.

De-atunci mă tot apasă o spaimă nepătrunsă
Care în pieptu-mi jalnic, rozând, îmi stă ascunsă
Şi-mi naşte întrebarea de care fug mereu
Simţindu-mi neputinţa şi dor de Dumnezeu.

Şi cum privesc în juru-mi şi-ţi caut rost în toate,
În legile iubirii, caduce, abrogate,
Îmi pare că-ţi văd chipul şi ochii de strigoi
Chemându-mă la tine în haina de noroi.

Parcă te-aud şoptindu-mi, chemându-mă la tine
Să ud pământul rece cu sângele din vine,
Să mă alătur ţie, pe veci nemuritor
Din clipa nemiloasă în care-o fi să zbor;

Dar nu pot, mă frământă o spaimă înciudată
În noaptea care vine păşind întunecată,
Deşi mi-e greu pământul şi-n umeri mă apasă,
Mă tem că nemurirea nu mi-o găsesc sub coasă.

În cimitire crucea nu este semn de viaţă,
Nici noaptea nu e ziuă sub alburie ceaţă,
Şi frunza care cade îşi pierde nemurirea
Dacă nu lasă-n spate, ca urmă, amintirea.

Mi-e greu pământu’-n spate, mă cheamă la culcare
Să ne vegheze somnul cu iz de lumânare,
Dar cine, oare cine, de noi să-şi amintească,
Să ne alunge moartea, să nu ne irosească?!

2 comentarii la “Spaimă (Răzvan Nicula)

  1. Camelia spune:

    Acolo, dincolo, suntem acasă, locul în care ajungem, la capătul Marii treceri care e viaţa.

    • Nevermore spune:

      Camelia, fiecaruia i se potriveste, in functie de anumiti factori, o conceptie asupra lucrurilor care urmeaza dupa trai. Dar viata nu poate fi o „Mare trecere”, mai degraba – desi nu o consider neaparat asa – o intamplare. Sunt oameni mici cu vieti mici care nicicand nu au posibilitatea sa devina mari in nimic. Iar „acasa” este o notiune care poate deveni foarte relativa.

Lasă un răspuns

