Aproape adormire

          Când am început să scriu mi se părea că sunt multe de spus. Că sunt prea multe de spus şi de scris şi că o viaţă nu i-ar fi suficientă nimănui să le cuprindă pe toate. Apoi am învăţat că istoria se repetă, că mereu o vorbă va semăna cu alta, o idee va deriva dintr-una apărută cu mai mult timp în urmă şi că ochii ajung să se uite obosiţi pe şiragurile de cuvinte împletite, părându-li-se că oricare ar fi povestea, au mai citit-o cândva. Uneori mă întreb de ce aş mai scrie, pentru ce şi pentru cine. Poveştile nu se schimbă niciodată, ar fi şi greu, se schimbă doar cei care le trăiesc sau nu le trăiesc. “Nu mai vreau să scriu, nu mai pot” – aşa mi-am spus într-o noapte. Numai că dacă nu aş mai scrie nu aş mai putea spune. Mi-ar rămâne visul gol şi noaptea neîmplinită, totul împietrit într-o aşteptare care parcă nu ar mai vrea să se termine decât în ruină. Atunci când murim, abia atunci nu mai spunem, şi nici chiar atunci, şi într-un asemenea caz, de ce aş rămâne nespus? Asta se întâmplă cu oamenii care tac, rămân nespuşi în sensul rău al cuvântului, uitându-şi pe drum nu numai tinereţea, ci şi puterea de a visa, şi dorinţele şi visurile şi cuvintele în care le-ar polei pentru ochii altcuiva.

          Şi totuşi, mi-aş tăcea gura pe gura cuiva vorbind în limba sărutului, atunci nu aş rămâne nespus, pentru că abandonat în braţele ei sufletul nu mi-ar tăcea niciodată. Aşa îmi spun, aşa îmi recunosc mie faţă de mine, copleşit de vise pe care nu ştiu dacă le visez sau le trăiesc, dar pe care le aştept mereu să mă cuprindă. Mi-e somn…

2 comentarii la “Aproape adormire

  1. Crisa spune:

    mmm….”mi-aş tăcea gura pe gura cuiva vorbind în limba sărutului”…ah, ce mi-a plăcut !!!!

Lasă un răspuns

