Trăire

          Sunt lucruri care se întâmplă fără să spună nimic şi lucruri care nu se întâmplă tocmai pentru a spune totul. Eu, de exemplu, se întâmplă să mă simt analfabet. Nu ştiu nici să scriu nici să citesc, şi atunci mi se întâmplă să încep să gesticulez. Gesticulez, exact ca o incipienţă a naturii umane care se manifestă în mine. Gesticulaţia, deşi deopotrivă vulgară, este cea din care s-a născut limbajul modern, acesta care ascunde cuvinte pretenţioase şi trăiri exprimate altfel, prin vorbe, nu prin trup. Poate de aceea mă simt analfabet, pentru că nu îmi stăpânesc nici vorbele, nu îmi stăpânesc nici trupul. Tresare la gânduri, tremură după vise, înfloreşte în gânduri şi se usucă de dor. Îmi amintesc că mi s-a întâmplat să mă ningă. Un fulg de nea îmi poposise pe buze, ca un fel de sărut îngheţat pe care a trebuit să îl dezgheţ cu răsuflarea aburindă. Şi mi-a rămas în gust a lacrimă, lacrimă visător-sărutătoare. Să mă contrazică oricine o vrea, pentru că nu mă interesează. Eu, deşi analfabet, aşa cred: sărutul generează visul, visul înrădăcinează ideea, ideea naşte dorinţa, iar dorinţa trezeşte nebunia gestului. Nebunia gestului care se poate transforma în gesticulare; în gesticularea pasională a sărutului care îşi uită şi dorul şi analfabetismul şi vulgaritatea. Nu a văzut nimeni vreun sărut vulgar?! Nici eu. Uneori mi se pare mai vulgar să spui “te iubesc” decât să săruţi în modul care să dovedească sentimentul. Ah, şi legile astea! În perioadele calde ale anului, precum luna asta, aş rupe contractul social, aş renunţa la legile proprii şi la cele ale învăţaţilor, şi aş institui o singură tiranie – aceea a sărutului. Cuvintele pot să fie de prea multe ori vulgare, sentimentul nu este niciodată.

2 comentarii la “Trăire

  1. Crisa spune:

    ah…eu nu te contrazic😛
    ai mare dreptate…mie îmi plac sărutările fulgilor de nea🙂
    p.s. iubesc această melodie🙂, so….senkiu pentru ea😉

Lasă un răspuns

