De dragoste (Răzvan Nicula)

E o poveste lungă dar nu am cui o spune
Când noaptea mă cuprinde adâncă şi tăcută
Strângându-mă în gheara-i de dor ce mă răpune
Şi nu am cui îi cere: „iubito, mă sărută”.

Te mint, o ştii prea bine, sunt mincinos ca vântul,
Ca vântul şi ca ploaia cea de pervaz bătută,
Pentru că-n închinare, deşi nu îţi sunt Sfântul,
Mereu te am pe tine; iubito, mă sărută!

Sunt altul, simt în mine, mi-am scuturat din glezne
Pământul ce mă leagă de lumea abătută,
Şi deschizându-mi ochii, eliberaţi de bezne,
Mi i-am umplut de tine; iubito, mă sărută!

Cu vocea tremurândă, cu ochiul plin de vis,
Cu buzele de tine, în noaptea ne-ncepută,
Te strig să-mi fii aievea, nepământean înscris
Dăruitor de suflet; iubito, mă sărută!

Mi-e dor de-o mângâiere, mi-e dor de-mbrăţişări,
Vreau să îţi smulg din suflet distanţa netrecută,
Mi-e dor, muşcându-ţi buza, să-ţi dau înflăcărări,
Şi lumea să dispară; iubito, mă sărută!

Te mai aştept o noapte, te mai aştept o zi,
Te mai aştept o lume. Iubito, mă sărută!
Te mai aştept un suflet, acel pe care-l ştii –
Grădina-n care semeni iubirea absolută.

2 comentarii la “De dragoste (Răzvan Nicula)

  1. Ritm alert, rime rare/nobile….eul//eroul liric bantuit de obsesie, intre halucinatie si pasiune concreta… Muzicalitatea rezida …aici din repetitie si organizarea materialului fonic/fonetic….
    Inteleg ca este necesara invatarea propriilor lucrari pe de rost… in timp…memoria si pasii poetului retuseaza de la sine ce este nepotrivit/ corecteaza natural impoerfectiuni fonice…mi s.a confirmat acest principiu cel putin din doua surse…Bucura/te pentru ceea ce ai punctat in acest poem…Tania, cu respect

    • Nevermore spune:

      Va multumesc! Aprecierile nu pot decat sa ma bucure si sa ma impulsioneze. Intr-adevar, avand in vedere ca mereu am considerat poezia o completare a personalitatii si sufletului transpus in proza, sunt multe versuri care au nevoie de revizuiri. Pana la reluarea eforturilor, inca putina bucurie!

Lasă un răspuns

