Dezlănţuire

          Mi se părea că aşteptasem prea mult. Prea mult stătusem cu mâinile în sân privind în jur cu neputinţă. De asta m-am temut cel mai mult mereu, să nu pot. Şi m-am înspăimântat când am înţeles că exact asta mă mulţumeam să fac, să nu pot. Să stau în aşteptare, cu mâinile încrucişate pe piept în spiritul defensiv al celui care admite: “acum nu pot”. Nu ştiu dacă m-am revoltat împotriva mea sau împotriva celor din jurul meu. Şi nu ştiu nici dacă declaraţia de război pe care am strigat-o din fiecare fibră a minţii a fost auzită de altcineva. În timp a fost, însă, înţeleasă. Pentru că de cele mai multe ori visul nu este menit să devină substitut al realităţii, ci să fie port de refugiu, o modalitate de a uşura poverile pe care suntem datori să ni le ducem.

          Probabil că uneori visul meu m-a dezrădăcinat de lume la fel cum, probabil, m-a despărţit în dese rânduri de mine. Dar nimic nu era mai frumos decât senzaţia de a îl simţi prinzând viaţă cu fiecare cuvânt scris, cu fiecare frază. Uneori o frază era un vis, la fel de bine cum un vis putea să fie cuprins într-o frază. Şi, mai târziu, când visul îmi devenise tot mai amplu şi teama din ce în ce mai mare, cum spun unii, am îndrăznit, sfidându-mă, să îmi desfac aripile, asemenea unei păsări de hârtie care este dispusă să ardă până la ultimul fir de cenuşă. Nu, de data aceasta fără să renască, pentru că unele visuri devin realităţi, chiar şi atunci când în ele cred prea puţini şi chiar şi aceia care le visează. Atunci, în zborul meu, pe culmile extazului, m-am dezlănţuit. Şi de pe buze, din ochi, de pe degete, au început să îmi izvorască cuvinte.

Lasă un răspuns

