….

          Mă întreb dacă nu cumva oamenii sunt nefericiţi exclusiv din vina lor. Fie pentru că sunt incapabili, fie pentru că sunt proşti, fie pentru că sunt nebuni. Poate să pară ciudat, venind din partea mea – din partea mea, acela care în multe cazuri susţine elogiul nebuniei. Oamenii sunt nefericiţi pentru că sunt nebuni. În felul acesta se pot explica multe.

          Îmi mai spun uneori, amintindu-mi de o persoană dragă mie de la care am învăţat multe, că orice nefericire are leac, chiar şi atunci când lumea pare că se năruie şi se prăbuşeşte. În mijlocul oricărei ruini, sau a oricărei ruinări, poate să fie util termenul de comparaţie. Nu, nu în sensul de concurenţă, de a ne dovedi vreo superioritate, mai degrabă mă refer la o comparaţie rece şi utilă din care să reiasă că mereu este loc de mai rău. Asta am învăţat – întotdeauna să mă compar cu cei superiori mie în nenorocire. În asemenea momente nefericirile pot să îmi devină indiferente, atât de indiferente încât nu mai sunt nefericiri ci situaţii de fapt trecătoare. Pentru că puterea stă în capacitatea de a găsi soluţii şi de a rezolva probleme, nu în a claca depresiv, lamentabil şi a renunţa la tot şi la toate trâmbiţând renunţarea ca formă de curaj. Unora le sunt dragi lamentările, alţii ajung să îşi aplaude capitulările. Iar alţii, privind de pe margine, pentru că, eventual, doar acolo li s-a mai găsit loc, rămân cu întrebările. Cum ar fi să avem capacitatea de a ne elimina cuvântul “dor” nu din vocabular, ci din suflet?

//

5 comentarii la “….

  1. Crisa spune:

    oare s-ar putea trăi fără „dor”??

Lasă un răspuns

