Conturări

          Mi se mai întâmplă să mă întreb de ce trebuie să stau eu sub cerul complet îngheţat, alburiu de zăpadă, plin de furie şi de nostalgie, strivit sub gheaţa care nu mai permite nici întoarcere nici speranţă. Este mereu întrebarea asta chinuitoare a omului care nu se mai poate împăca nici cu sine, nici cu ceilalţi. Mi-am spus de multe ori că nu eşecul este cel mai mare blestem pe care trebuie să îl îndurăm, ci efectele sale. Nu efectele pe care le are în privinţa acţiunilor noastre ci urmele pe care le lasă în noi – spaima, amărăciunea, incertitudinea, neliniştea, sfârşeala, neîmpăcarea. Probabil că acelea, pentru unii oameni, sunt momentele cumplite în care, oricât ar privi în jur, constată că nu mai au cu cine să se împace. Cu ce, se găseşte întotdeauna; cu cine, nu. Atunci zadarnic mi-am întors privirile către mine, acel “mine” pe care îl neglijasem prea multă vreme. Atât de multă încât până şi el mă uitase – uitase de mine. S-ar putea să sune ciudat, dar aşa era: eu mă uitasem pe mine, iar minele meu uitase de sine. Cercurilor vicioase este greu să le punem capăt. Trebuie determinare şi voinţă, nu priviri îndreptate întrebător înspre ceruri încărcate de ger, nu locuri goale, amintiri, frustrări, speranţe deşarte; nimic altceva decât determinare şi voinţă.

          Voinţa este de multe ori o stare ciudată. Eu aşa îi spun, pentru că dacă pentru alţii ea reprezintă decizie, pentru mine nu este decât stare. Este asemenea unei foste amante capricioase care din când în când se mai oferă – sau, mai degrabă, nu uită să vină.

2 comentarii la “Conturări

  1. ricamihai13 spune:

    Sunt de aceeași părere, Voința e o stare. Ea se lasă înfluențată de mediu și împrejurări, te păcălește,te adulmecă dar te și abandonează.

    • Nevermore spune:

      Ricamihai13, ca manifestare, vointa are nevoie de motivatie. Nu sunt insa sigur daca motivatiile se gasesc in noi insine sau in exterior. Totusi, se poate spune ca vointa este femeie. 🙂

Lasă un răspuns

