Viitor apropiat

          Cred că am cunoscut oameni a căror singurătate este eternă; o spun gândindu-mă că nu mi-am mai pus de mult problema singurătăţii. De fapt, nu mi-am mai pus de mult nicio problemă; când mă strig, acolo, în mine, îmi mai răspund doar ecouri vagi. Deci, nu sunt probleme.

        Ar spune unii că impunându-mi tăcerea am reuşit să mă înving pe mine. Pe de altă parte, învingându-mă prea des, mi se făcuse poftă să mai şi pierd – sau să mă mai şi pierd. Parcă m-aş pierde într-o sărbătorire dulce, cu gust şi iz înţepător-aromat de veselie. Cred că mă bucur că în scurt timp îmi voi învinge încă o aşteptare. Cum ziceam, e cazul să mai şi pierd şi să renunţ. Când o aşteptare se încheie, în orice fel, se poate spune că am renunţat la ea. Iar renunţarea, în unele cazuri, este esenţa victoriei.

Lasă un răspuns

