Cuvânt

          Cu multă vreme în urmă am ajuns la concluzia că aceia care ne cunosc cel mai bine sunt în măsură să ne rănească cel mai tare. Mizantropia nu m-a caracterizat niciodată, cu toate acestea m-am ferit cât mai mult de oameni şi am căutat să îi ţin cât mai la distanţă. Cred că de aceea inclusiv confesiunile mele s-au îndreptat către foarte puţini oameni, faţă de care, vrând nevrând, am hotărât să îmi asum riscuri. Am legat multe amiciţii conjuncturale şi câteva, foarte puţine, de numărat pe degetele de la o mână, foarte trainice. Am fugit de sentimentele inutile ştiind că de rădăcinile care îmi cresc în suflet este posibil să nu scap toată viaţa, chiar dacă mi-aş dori. Mi-am canalizat energia către altceva, orice altceva decât oameni; eu nu sunt crescător de oameni, nu am talentul acesta, dimpotrivă, influenţele mele, cu mici excepţii, au fost mai degrabă dezastruoase. Asumându-mi-le am suferit pentru mine şi am suferit pentru alţii, chiar şi atunci când nu era cazul. Poate şi pentru că drumul spre iad este pavat cu bune intenţii, şi în toate intenţiile mele, bune sau nu, eu am pus pasiune. Şi ar fi încă alte considerente pe care nu le voi înşira aici, autocenzura mea îmi spune că am spus deja prea multe. Sunt cuvinte care ne caracterizează o clipă sau o viaţă – depinde inclusiv ce alegem să fim, moment efemer sau amintire solidă. Eu, în faţa oglinzii, dacă ar fi să mă caracterizez printr-un singur cuvânt nu aş folosi, ca alte persoane, cuvântul „pasional”. Uneori pare prea darnic cu mine, alteori eu par prea zgârcit cu el. Aş folosi altul, mai apropiat de ascunsurile şi de atitudinile mele: „ardere”.

18 comentarii la “Cuvânt

  1. Crisa spune:

    bună și foarte reală concluzie🙂
    cât despre cuvânt…daaa ” ardere” ți se potrivește :P…ah, și frumușel – sâc : P

  2. araoimi spune:

    Este firesc sa respectam „intimitatea” …
    Scriitorul și cartea, doua aspecte distincte.
    Lovely song. O noapte liniștită.

    • Nevermore spune:

      Araoimi, in unele conversatii pe care le-am mai purtat cu diverse persoane, mai mult sau mai putin pricepute in domeniu, mi-am spus ca scrisul este, intr-o oarecare masura un act de exhibitionism, cam in aceeasi masura in care este act de curaj. Asumandu-ne descoperirea in fata cititorului nu inseamna ca ar trebui sa fim deposedati de intimitate. Multumesc, zi racoroasa!🙂

      • araoimi spune:

        Descoperirea este cred eu, distincta vis-a-vis de intimitate. Evident nu te cunosc, ce rost ar avea ? Intimitatea vietii este sacra pentru fiecare. Purtam sau nu masca ? Eu cred ca da. Nu plang, nu rad, zambesc doar. Eu citesc cartea, fiecare pagina inspira un tablou in care raman. Acolo sunt eu, cititorul fara sa cuget la autor.
        Eu iti multulesc, am pentru ce ! 🙂

      • Nevermore spune:

        Araoimi, masti purtam tot timpul, si de prea multe ori chiar fata de noi insine. Am putea spune ca este dreptul nostru sa le purtam si sa le schimbam dupa cum ne vine la indemana. Desi, ca sa te apropii de oameni – alt paradox, pentru ca sinceritatea indeparteaza de multe ori – este bine sa eviti sa pari ceea ce nu esti.🙂

  3. araoimi spune:

    Sa fiu sincera cu mine. Asta este important. Oamenii in general, te pozitioneaza dupa criteriile lor, bine stabilite. Depinde doar de mine daca simt ca pot sa fiu sincera sau nu. Si voi purta masca „zambet” doar pentru ca nu am alta. Asta sunt, nu pot fi altfel. Si nu pot fi pe placul tuturor. Nici nu vreau.
    Ai scris „Am fugit de sentimentele inutile…” , corect ! 🙂
    Noapte buna…macar in noapte racoare !🙂

  4. araoimi spune:

    „Este si sinceritatea un aspect al instinctului de conservare, ca atatea altele” _Mircea Eliade.
    Ole !🙂 am o veste buna, vin ploile. Poate tie nu iti plac dar eu m-am saturat de asfaltul care arde, de biroul inghetat cu aer conditionat.🙂
    Sau poate ploaia „inspira” scriitorul, nu stiu🙂

    • Nevermore spune:

      Araoimi, se numara printre preferintele mele si ploile, o spun in dese randuri si de cate ori prind ocazia. Cel putin deocamdata nu ii inteleg pe cei care fug sa se adaposteasca de ele. Sa vina, deci!🙂

  5. araoimi spune:

    Si a venit !🙂 Am fost cu ani in urma acasa. Am vazut singurul film care mi-a adus o lacrima_L’arbre de Noel. Atunci am fugit prin ploaia de vara pe scarile de la pavilionul din Herculane cu sandalele in mana. Pe Corso in Timisoara se poate ?
    Pai nu, aici nu pot „circula” asa, nu ?🙂

    • Nevermore spune:

      Araoimi, experienta imi spune ca, la anumite ore, din varii motive, pe Corso in Timisoara se poate circula si pe coate si pe genunchi. Intr-adevar, o femeie desculta ar fi, totusi, o aparitie mai surprinzatoare.😀

  6. araoimi spune:

    Nevermore ma uimesti🙂. Pe Corso chiar si noaptea, vara stand la o cafea cu prietenii, sincer nu am vazut asa ceva. Dar nu te contrazic. Poate nu am vazut eu…🙂 Sunt curioasa. Promit ca daca vad asa ceva fac o poza.🙂
    Ei nu, chiar desculta nu mi-as permite pe Corso.🙂 Poate pe La Rambla, acolo nu ma cunoaste nimeni… :)))

    • Nevermore spune:

      Araoimi, daca pe Corso nu pe La Rambla da, inseamna ca nu este o interdictie personala impusa ca nepotrivire cu sinele, ci teama de oameni. Eu nu ii cred asa rai pe cat par, totusi. Iar mersul pe coate si pe genunchi, chiar si cel in zig zag, mie mi se pare o priveliste destul de nepotrivita pentru ochii unei doamne, deci la cat mai putine poze!🙂

      • araoimi spune:

        Nu este. Dimpotriva ! 😊
        Nu cunoști probabil viața din provincie.
        Nu compara capitala cu un oraș de provincie. Rai e puțin spus. Nu prea cunoști banatenii. Nu generalizez. Dar eu îi cunosc. Aha …mersul în zigzag l-am vazuuuut pe Corso și nu numai 😂
        Am înțeles, nu voi face poze ! 😊

      • Nevermore spune:

        Araoimi, cunosc foarte bine, zic eu, viata dintr-un oras mult mai mic decat Timisoara, si imi pare rau ca nu pot profita din plin de ea. Colturile de rai nu sunt in mijlocul oraselor mari si aglomerate. „Provincie” este un termen fortat, nu stiu cine l-a inventat, dar sigur vorbea prostii. 🙂

Lasă un răspuns

