Via Nocturna

          Nici nu mai ţin minte de când am luat calea nopţii. Într-un fel, de când m-am născut – probabil de fiecare dată când îi vine vremea, nu ar trebui să îmi sărbătoresc ziua, ci noaptea de naştere. Cu atât mai mult cu cât legătura dintre noi, dintre mine şi nopţile mele, s-a înfiripat de prea multă vreme ca să mai poată fi cu adevărat ruptă de ceva. Dar despre asemenea memorii este vreme să scriu – se spune că scriitorii sunt blestemaţi cu viaţă lungă şi eu uneori mă mai simt încă acolo la noi între dealuri, unde viaţa nu este deloc grăbită şi este timp pentru toate. Amintindu-mi de asta! Nu demult, vorbind la telefon cu o persoană de care mă leg tot mai mult, a venit şi concluzia: „Noi avem nevoie de nopţi ca să putem scrie. Ziua trece prea repede şi suntem atât de grăbiţi că nici să gândim nu mai avem vreme”!

          Posibil ca o asemenea concepţie să mi-o fi însuşit de mult, de aceea prima dintre iubirile mele a fost Noaptea. De-asta am luat calea ei, ca să îmi pot acorda gândurilor timpul cuvenit. Că tot am pomenit de Gânduri! Dacă tot este să se nască, ar trebui să vorbesc puţin despre ele. De parcă nu mereu mi-aş rosti gândurile! Dar aici e diferenţa, sunt gânduri şi Gânduri. Ideea unei cărţi de eseuri mi-a fost dată de doamna Aurora Georgescu, „născătoare” de poezii şi poveşti pentru cei mici, dragă mie atât pentru felul ei de a fi cât şi pentru efortul pe care l-a depus o bună bucată de vreme ca să îmi alunge neîncrederea şi lenea în ale scrisului. Ezitant, m-am apucat de lucru, până când prea măcinat de alte idei mi-am lăsat proiectul în aşteptare. După câţiva ani buni se dovedeşte, totuşi, că nu este în totalitate neadevărat principiul conform căruia lucrurile bune se întâmplă celor care aşteaptă. Pentru că uneori ajungem să aşteptăm atât de mult o clipă încât ne trezim că a trecut de mult pe lângă noi – aşa sunt unii oameni, mai preocupaţi să aştepte decât să împlinească! – într-o noapte Gândurile au început să mă strige cu nerăbdare şi teamă că se vor pierde. Şi jur, de atunci cel mai greu a fost de ales titlul. Iniţial mă gândisem la un altul, „Via Nocturna”. Dar căile se schimbă, mai puţin aceea a Nopţii mele pe care nu o voi abandona nici după ce am transformat-o în Gânduri.

4 comentarii la “Via Nocturna

  1. diegis37 spune:

    „Pentru că uneori ajungem să aşteptăm atât de mult o clipă încât ne trezim că a trecut de mult pe lângă noi – aşa sunt unii oameni, mai preocupaţi să aştepte decât să împlinească! – într-o noapte Gândurile au început să mă strige cu nerăbdare şi teamă că se vor pierde”

    Si uite asa am stat mult timp in asteptare…18 luni de pauzadeviata.Nici acum nu stiu de ce ?
    poate asa a fost sa fie ,
    poate o fi fost o saturatie de viata?
    poate asteptam ceva ,dar nu stim exact ce este acel ceva?

    • Nevermore spune:

      Diegis, fara a face din afirmatie un postulat, eu cred, sper, ca venim pe lumea asta ca sa implinim ceva. Uneori ne este mai greu, alteori mai usor; personal imi spun ca nu trebuie sa asteptam, ci sa facem. Pauze de viata? Este cineva care nu si-ar dori? Important este sa mergem inainte! Zi faina! 🙂

  2. diegis37 spune:

    E atat de tare ca deja este un Postulat 🙂
    Nu a fost tare placuta aceasta pauzadeviata.Un an jumate sa nu faci nimic,sa nu ai chef de nimic,dar cel mai dureros lucru a fost sa nu ai nici vise-sperante.Baiul a fost ca nu mergi înainte ci stai,stagnezi.
    Deci chiar nu îti doresc:)

    • Nevermore spune:

      Diegis, iti multumesc pentru gandul bun! Ne suntem datori noua cu construirea de vise, cu urmarirea lor, iar speranta este unul din cele mai puternice motoare motivationale. Indiferent de ce anume se alege de dorintele noastre, drumul ne duce inainte, mai intariti si mai intelepti. Cat mai putine regrete! Zi faina! 🙂

Lasă un răspuns

