Amintire

          Mai spuneam când şi când, atunci când îmi găseam curajul, sau vreun pahar golit în faţă, că mie îmi place să zbor. Mă mai învinuia câte cineva de idealism, alţii de nebunie acută, alţii chiar de prostie. Până când, într-o noapte, m-am trezit izbindu-mă cu palma peste frunte, pus în faţa unuia dintre adevărurile care atunci mi se păreau esenţiale: „cum, cum poţi să zbori fără aripi”?! Şi întrebarea venea, zdrobitoare, într-un moment în care învăţasem să îmi spun că aripi au numai păsările, îngerii şi Icarii. Aşa am început să cred (poate cu excepţia păsărilor), aripile sunt purtătoare de dezastre. De dezastre, nu de oameni. „Şi totuşi, mă încăpăţânam în unele nopţi ascunzându-mă de ochii altora şi de concluziile lor, mie îmi place să zbor”!

8 comentarii la “Amintire

  1. araoimi spune:

    Nevermore, Icar si tatal sau Dedal au „zburat” din labirint, dar din cate stiu Icar s-a apropiat prea mult de soare…🙂 Nu stiu daca pasarile zboara noaptea, se pare ca nu. Cred ca majoritatea oamenilor sunt cautatori in zbor catre misterele Universului. Aripi ? (retorica)🙂 Stiu cum arata Terra in noapte, in zbor, este o minune, dar zborul este cu aripi din aluminiu, titaniu, fibre de carbon din cate stiu. Exista ingeri ? Nu stiu. Uneori mi-as dori sa cred ca sunt in jurul nostru. Cat despre „invinuiri”, este o parte specifica oamenilor. Ce cred altii despre mine poate fi important dar nu si existential.
    Zi faina !🙂

    • Nevermore spune:

      Araoimi, tocmai pentru ca fiinta umana poate sa zboare cu „aripi din aluminiu (…)” este posibil sa stie mai putin decat stiau cei care nu au vazut cu ochii lor aceasta minune a progresului. Nu sunt refractar in fata evolutiei, nu contest progresul atunci cand il gasesc util si totusi uneori nu ma pot opri sa nu imi indrept gandul catre un principiu poetic demn de urmat: „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”.🙂

  2. araoimi spune:

    Nevermore, orice zbor in noapte deasupra norilor, oceanelor, deasupra unui continent

  3. araoimi spune:

    ….🙂 induce starea de măreție.
    Măreția Universului ! Tocmai progresul ne creează șansa să fim aproape de stele.
    😊Sigur, din fericire l-ai ales pe Blaga…”și nu ucid cu mintea tainele….lumina altora sugruma vraja nepatrunsului ascuns..”
    No bine, fie ! Pentru ca este Blaga ! 😊

    • Nevermore spune:

      Araoimi, ca orice alt lucru de altfel, progresul are si parti bune si parti rele. Fiinta umana are nevoie sa isi foloseasca intreaga intelepciune pentru a il folosi in mod benefic si pentru a nu isi pierde calea. Si totusi, se poate intampla sa fim pusi in situatia in care fiind prea aproape de un ceva anume sa nu ii mai distingem in totalitate detaliile.🙂

  4. araoimi spune:

    Corect, fiind prea aproape de „ceva anume”, în cazul în care acel ceva este fascinant. Ori , cred că pentru orice muritor, misterele universului prezintă o imensă dorință de cunoaștere.
    Zi faina ! 😊

Lasă un răspuns

