Zbucium

          Îmi mai aminteam prin nopţi întunecate vorbe pe care le consideram înţelepte: „drumul în sine este o bucurie, nu numai destinaţia”. Cu zborul este totuşi altfel – cel puţin eu am ajuns să îl consider resursă limitată. Îmi spuneam că refuz să îmi sec puterile pe lucruri mici, pe bucurii care nu au nicio legătură cu aceea mare pe care o aşteptam, pe care o doream şi o căutam. Asta şi pentru că există oameni care obosesc căutând şi obosind uită să îşi atingă idealurile chiar şi când acestea le stau la îndemână. Mă simţeam diluat de multe ori, rătăcind între concepţii, neştiind pe care să o adopt, spunându-mi mereu că oricăreia îi pot găsi neajunsurile, nicidecum binefacerile. Ochii îndreptaţi înspre departe pierd din vedere lucrurile apropiate, detaliile mărunte. Şi totuşi, ochii orbi văd de multe ori mult mai mult decât ai altora…

2 comments on “Zbucium

  1. araoimi spune:

    Vorbeam recent cu cineva despre enculturatie, nu sunt adepta preluarii unor crezuri sau valori de la cei din jurul meu. Mai mult decat atat, nu imi plac starile de melancolie, nu cele legate de iubiri obsesive. Poate doar uneori amintirile copilariei ma duc catre trairi de acest fel. Starile euforice, melancolice, nocturne duc catre introversiune. Poate acolo se afla bucuria, nu stiu. A trage o cortina in fata ochillor poate duce catre intrebari existentiale, este o cautare a unui ideal ?🙂 (retorica). Si cautam in zbor, in noapte, ce ? (retorica) Sa nu uitam ca linia orizontului este subtire. Psihologii considera ca in mare masura oamenii visatori, melancolici pierd ritmul realitatii, este o stare care poate duce la o personalitate maniaco_depresiva. Sigur, nu fac referire la personalitatea ta, dar aici apare conditia eternului cautator catre un ideal.
    Suntem absorbiti de multe utopii filosofice. Cautarea unui ideal intre realitate si vis poate induce o stare de tristete. Evident, idealul este expresia subtila si nobila a vietii si da, este un „zbucium”🙂 Iertare daca am suparat cumva, dar imi place sinceritatea, si mai presus de orice nu lua in considerare parerea mea, nu sunt in masura sa (re)consider perceptia unui scriitor despre ideal.
    Spor in melancolii nocturne catre ideal !🙂 Stima pentru un scriitor care ar trebui citit !🙂

    • Nevermore spune:

      Araoimi, nu este nicio suparare, dimpotriva – in anumite momente este mai putin important modul in care suntem perceputi decat faptul ca suntem perceputi. Fara a raspunde la intrebarile retorice la care cred fiecare om poate da un raspuns bazandu-se pe propriile sale adevaruri, nu pot decat sa ma bucur de aprecierea din final! Foarte multumesc!🙂

Lasă un răspuns

