Ciudăţenii pentru ziua de azi

          Îmi spunea cineva, nu de mult, că printre altele, sunt prea blasfemiator. Adevărul este că eu aveam impresia că, odată cu vârsta, am devenit mai… altfel. Nu neapărat mai tolerant, doar mai nepăsător. Îmi spuneam de multe ori că nu blasfemia este păcatul meu de neiertat, ci femeia. Adevărat, din când în când o anumită femeie. Cred, totuşi, că o asemenea discuţie nu se poate purta nici oricum, nici oriunde, cu atât mai puţin cu cât s-au rupt cerurile tocmai când mi-am declarat vacanţa. E ciudat, pentru că în unele scrieri se spune: Sacrificaţi-vă”! Nu, ploaia nu cade rău niciodată; rău cade acela care dincolo de pătura de nori, căutând cu priviri scrutătoare, vede doar minciuni şi pânze de păianjen. Să îmi fie iertată părerea, dar aşa cred; nu pentru proslăvirea credinţei bat clopotele duminica, mai degrabă pentru moartea iluziei, a visului. Şi totuşi, prea mulţi se întorc aiurea cu sufletul spre Cer.

Lasă un răspuns

