T

          „Ce ţi-e şi cu oamenii ăştia” – mi-am spus privindu-mă într-un mod imaginar şi scotocindu-mă prin amintiri şi prin suflet după obiceiurile mai mult sau mai puţin proaste. Am stat şi m-am gândit apoi, în faţa unui pahar de vin (asta este neapărat tradiţie(!) să trag măcar un pahar la fiecare început de septembrie ca să îl sărbătoresc cum se cuvine), dacă acei care suntem într-un moment anume suntem rezultatul experienţelor sau al sentimentelor noastre. Ca să fiu sincer, le mai permit din când în când, câte unora, să îmi spună că sunt prost. Oricâte experienţe aş fi avut, parcă toată viaţa sentimentele m-au tras de mânecă, nici vorbă să aud vreo şoaptă a experienţei. Dar pentru că ar fi prea multe de spus şi paharul de vin este de cele mai multe ori, în compania potrivită, prea scurt, voi încerca să nu mă depărtez de mine, acela care gândea, privindu-se într-un mod imaginar: „Ce ţi-e şi cu oamenii ăştia”! Fiecare cu metehnele lui, fiecare cu gândurile lui, cu speranţele, cu dezamăgirile, cu viaţa sa sau cu spaimele sale. M-am mai întrebat dacă există cineva care la aniversări se gândeşte la spaime. Posibil să fie – mai sunt şi ciudaţi pe lumea asta – dar ele ar trebui să pălească sub razele bucuriei. În mod cumva de neînţeles, cândva îmi aşteptam bucuria cea mare care să mă împlinească, acea bucurie care mi-ar fi dat impresia de sens. Cred că nu înţelegeam că tocmai ăsta este sensul: în fiecare început de septembrie o bucurie (mereu aceeaşi) trebuie neapărat sărbătorită. Chiar, nu cred că ar trebui să se spună „fiecare cu soarta lui”, mai degrabă „fiecare cu ale lui”. Într-un final, pentru că prea mult am aşteptat, a venit toamna, parcă să îmi arate că mai sunt şi aşteptări cu sens. Era să uit! „Ce ţi-e şi cu oamenii ăştia – îmi spuneam – sunt capabili să aştepte o mie de lucruri o viaţă întreagă, doar ca să moară. Cred că ar fi mult mai fericiţi dacă ar aştepta doar toamna”.

Lasă un răspuns

