Însăilări de gânduri de prin crâşme

        Să mi se ierte dacă se consideră cumva că trec dincolo de graniţa îndrăznelii. În definitiv, cine sunt eu să nu îmi permit să văd bârna din ochiul altuia?! Paiul meu îl ştiu, dar să mi se ierte dacă refuz să mă ocup de el (asta doar pentru că face parte din mine şi nu adaugă prea mult la greutate). Mă întreb uneori ce rămâne dincolo de deziluzie, şi mereu îmi răspund: o viaţă nouă. Dar a cui? Discutabilă problematica, prea de întors pe toate părţile şi privită din toate punctele de vedere – iar eu, de ce să nu recunosc, prefer alte goliciuni decât ale mele şi ale dilemelor mele.

          Adăstând într-o seară cu tot soiul de oameni în preajma unor pahare, oameni cu pretenţii de litere, m-a izbit concluzia unuia dintre ei – anume că nu citeşte cărţi mai mari de trei sute de pagini şi mai vechi de doi ani. M-am căutat în buzunare, la piept, la pantaloni, la spate – jur că aş fi căutat şi în buzunarele altora, dar tot nu mi-aş fi găsit ochelarii de cal. Pe de altă parte, mă uimeam văzând năruită o anume concepţie, că scriem pentru cei care încă nu s-au născut încă. Dacă şi nenăscuţii ar gândi la fel… noroc că literatura e o chestiune de gusturi. Pe de altă parte, noroc că lumea e dezinteresată de scriitori. Prea ne-am face de râs cu pretenţiile noastre de exhibiţionişti.

         Să nu uit! Dacă cineva îşi închipuia contrariul, cu fiecare rând scris, scriitorii adorm liniştiţi spunându-şi: “M-am mai arătat o dată lumii”. Doamne fereşte să vrea să transmită mesaje, morale, învăţături şi alte cele. Exhibiţionism pur, aş spune…

Lasă un răspuns

