Nobeliene

         Nu mai ploua. Ciurde de oameni treceau prin jurul meu, fiecare îndreptându-se înspre hambarul, grajdul sau coteţul său. Mă simţeam – nu cum le tot spun celor care vor să mă asculte, într-un univers apropiat de „1984”- într-un alt univers orwellian, un soi de fermă a animalelor extinsă la fiecare pas, la fiecare gând, la fiecare răsuflare, la fiecare privire, la fiecare aprobare. Probabil sunt eu nebun, sau cine ştie, mi s-o fi urcat la cap vreun succes mai abitir ca aburul bahic. Mă simţeam, deci, într-un univers care nu mă conţine, sau, mai degrabă, unul care mă sufocă pentru că nu fac parte din el. Cred că atunci m-am hotărât pe loc să mă las de fumat şi să îmi cumpăr maşină. Nu ştiu, a mai observat cineva în jurul său priviri îndobitocite?!

         Acum tare îmi este dor de vreunul care mă urăşte, să mă tragă de mânecă şi să îmi spună că sunt invidios. Şi cum naiba să nu fiu?! Nu de mult am fost martor la primul pas… peste câţiva ani parcă îl văd pe Donald Trump în buzunar cu Nobelul. Nu ăla pentru pace, de-astea s-au mai întâmplat; ăla pentru literatură.

         Nu mai ploua. Când eram mic învăţasem, poetic, că atunci când plouă plânge Cerul. Şi îngerii. Şi cum îmi mai place mie să spun, uneori plouă de parcă şi-a deschis cerul toate venele. Nu mai ploua. Priveam în sus, mi se părea că mă uit în gol, ameţit, iar Cerul, în loc să fie deschis la vene, se descheiase la şliţ.

6 comentarii la “Nobeliene

  1. Andreea spune:

    Cred ca mai degraba m-as regasi in Noi scrisa de Evgheni Zamiatin, daca tot ai facut referire la Robert Allen Zimmerman…..:)

    • Nevermore spune:

      Andreea, marturisesc ca nu ma pot pronunta, cartea mi-a scapat studiului dar ma voi pune la curent curand. Totusi, de cand nu mai raspunde la telefon, impricinatul a crescut in ochii mei. 🙂

  2. Andreea spune:

    Dar melodia, melodia, melodia…….. melodia o iubesc!!!!!!!!

  3. Andreea spune:

    Fie si aceasta!

Lasă un răspuns

