Vag

          Stăteam cu bărbaţii, ca bărbaţii. Aş fi spus mai multe şi altfel, dar o persoană care mi-a devenit apropiată îmi spunea că în ziua de astăzi psihicul cititorului ar trebui ferit de agresivitatea verbală. Discutabilă afirmaţie, pentru că agresivitatea nu presupune neapărat vulgaritatea, iar vulgaritatea, în dese rânduri, nu presupune agresivitate. Mi-am amintit că îmi spunea cineva, cu o ocazie în care îi picaseră în faţă nişte rânduri scrise de mine: „Te ştiu mult mai dur, mai cinic, mai dat dracului, cum se spune”. Iar eu îmi spuneam că nu sunt dat nimănui.

           Dar mă disip în prea multe, mă împart în mai multe decât îmi poate duce sufletul şi prefer să revin: stăteam cu bărbaţii, ca bărbaţii. Şi, pentru cine nu ştie, între bărbaţi discuţiile se reduc, de multe ori, la femei. În mod ciudat de dezinteresat mi-am aruncat privirea într-o parte şi am lăsat-o să se prelingă pe picioarele lungi ale unei femei care trecea, atât de lungi încât i se înfipseseră în gât. Bărbaţii salivau şi se comportau urangutaneşte. Am avut şi eu perioadele mele, dar bătrâneţea m-a făcut nu mai înţelept, mai nepăsător. O melodie mi-a izbit amintirea. Şi mi-am permis să spun, doar de dragul de a fi huiduit, pentru că de aplauze suntem de multe ori sătui: „monogamia este singurătatea la care morala îl condamnă pe om. Abia mai apoi societatea”. Problema este că de multe ori mă întreb ce a fost mai întâi, societatea sau morala. Sau singurătatea…

Lasă un răspuns

