Convingere literară

          „A vorbi de rău filosofia înseamnă a face şi filosofie. Dar proastă”.

         Nu mai ţin minte cine susţinea un asemenea lucru, dar mie mi s-a părut că este real şi neapărat trebuie să fiu de acord. Am preluat concepţia şi, fără a spune nimănui că am citit prin cine ştie ce carte, am încercat să extrapolez părerea asupra altor domenii. Din păcate, în unele rânduri mi s-a părut că m-am izbit de ziduri nesimţitoare. „Ce mă interesează pe mine?!eram interogat cu brutalitate atunci când încercam să amintesc unuia şi altuia că Dostoievski nu este un personaj al lui Dostoievski; că Raskolnikov nu ar putea să scrie, sărmanul, Crimă şi pedeapsă. În mod cumplit, există persoane care, în scris, nu fac distincţie între vis şi trezie, refuzând să travestească realitatea şi prezentând-o nudă, ca pe o târfă scoasă la lumină în camera insalubră a unui bordel, trăind într-un singur plan rezumat la propria persoană. Răspundeam şi eu, printre dinţi, că îmi este dor de acele zile în care aveam dreptul şi libertatea de a nu avea o părere. Şi fiind în pericol să devin frustrat, am ales ca pe aceşti „cronicari” să îi numesc nu creatori (pretinşi creatori) de literatură proastă, ci violatori de literatură. Aşa sunt eu, în naivităţile mele îmi închipui că bestialităţii nu i se poate opune decât sinceritatea, nu iertarea. Şi mai cred că în a îmi expune viaţa (a mea şi a altora apropiaţi mie) în faţa cine ştie cărui necunoscut aş face o treabă execrabilă.

2 comentarii la “Convingere literară

  1. Subiect abordat cu severitate, motiv pentru care cu greu am indraznit sa scriu aici. „Noaptea mintii” este o perspectiva sumbra in viata. Sincer, nu am citit pana acum ceva atat de clar definit despre ignoranta. Cred ca ai auzit si tu ca Biblia ar fi opera poetului natiei_Eminescu, si ma indoiesc ca Puskin a fost un mare solist de opera…nu , nu rad ! E trist. Si ciudat, ignoranta nu doare. Indraznesc totusi sa-l citez pe Aristotel: „Omul intelept nu spune tot ce gandeste, dar ce spune gandeste.” !!!

    • Nevermore spune:

      Maria, inseamna ca ar trebui sa imi doresc cu ardoare ca intelepciunea sa ma ocoleasca. Primul pas in vindecarea unei boli este constientizarea si acceptarea ei si, din pacate, literatura romana este cam (prea) bolnava. Zi faina!🙂

Lasă un răspuns

