Rânduri pentru Moș Crăciun (Ion Minulescu)

Iartă-mă că te salut numai din ușă…
Te-aș pofti și-n casă, dar mi-e teamă
Că-mi aduci aceeași veșnică păpușă
Și-același vechi refren de panoramă!…

Iartă-mă că-ți spun ce cuget, Moș Crăciun…
Dar eu – zău – nu văd de ce mai vii!…
Ce folos că ești bătrân și-ai suflet bun,
Dacă-n tolbă n-ai decât minciuni pentru copii!…

Nu-ți mai pierde timpul cu povești
Pentru cei ce nu mai cred în ele…
Tu – e drept – n-ai fost decât așa cum ești –
Omul cu păpuși de porțelan și acadele…

Dar eu nu mai sunt copilul de-altădată
Să mă încânt de chipuri ce se șterg –
Mie-mi trebuie o femeie adevărată,
Nu femei păpuși de Nurenberg!…

Iată!… Asta este tot ce-am vrut să-ți spun…
Și ți-am spus, să știi și tu ce-aș vrea!…
Ține minte, ține minte, Moș Crăciun,
Și la anul, dacă-mi vii din nou, să-mi vii cu Ea!…