Mai ales toamna

Mă simt, mai ales toamna, un nebun epocal!
Purtând capul în traistă şi lancea în mână,
Călărind răzvrătit pe-o mârţoagă bătrână
Ce-aduce mai mult, cică, a semn zodiacal,

M-apuc să-mi caut noaptea tot soiul de lupte
Fălindu-mă că nu am pierdut vreuna
Ba chiar mai mult, am biruit întruna,
Chiar şi când mă trezeam cu aripile rupte –

Se întâmpla, rareori, să alunec din sfere
Şi rădăcini să prind adânc pe pământ
Ca şi cum aş fi făcut nu ştiu cui legământ
Că plec înspre stele doar în croaziere.

Dar n-am uitat să-mi caut niciodată în zări
Cu ochiul aprins, stârnit de furtună,
O luptă pe cinste, o moarte nebună
Croind peste tot poveşti, nu spinări.

Aşa mă simt toamna, în loc de pale de mori
Mă înfrunt cu idei şi cuvinte şi vise
Uitând de-ale verii plăceri interzise
Pe podul spre iarnă prea cuprins de fiori.

6 comentarii la “Mai ales toamna

  1. Andreea spune:

    Poezia este superba, dar, in special pentru ultima strofa, plecaciuni, MAESTRE!

  2. Crisa spune:

    mmm, frumos condei 🙂 uitasem cât de minunat scrii 🙂

  3. tatianapanaitescu spune:

    Tatiana Rădulescu/ prietena de cenaclu/ a tânărului poet Răzvan Nicula/ așteaptă un răspuns/ în urma atțâtor intervenții. Și totuși, treacă de la mine…// Această piesaă este superbă// întrucât imaginea toamnei și viziunea afectivă despre anotimpul vizării/ este atribuită unui eu liric cu toatecaracteristicile unui picaro don quijotesc/ la limita dintre nebunie și agonie… Bravo Răzvan…
    Iată pentru ce mizez pe genul de lirism promovat de tine/ fie chiar și la modul instinctiv, intuitiv…. Este și calofilie/ dar găsim un golliardism tineresc… legitim…// Iar cât despre nebunie// în măsura în care conține/ înțelepciune,sare/ aventură, îndrăzneală spirit de sacrificiu…////ea ne trimite, ca simpli oameni pe sfera sublimului. ///Iată și de ce ți-a ieșit inorogul în cale/ pentru ca să nu te mai miri, prietene… Păcat că nu dai un semn de viață/ astfel încât să se în chege un eseu din tot ceea ce ți-am scris din absolută bună credință.
    Tatiana Rădulescu

  4. MAI ALES TOAMNA,ÎN HOHOTUL SEMINȚEI/ VEI SILABISI PROPRIUL SENTIMENT DYONISIAC, AL FIINȚEI/
    PENTRU A REINTRA ÎN RITMUL SĂU/ PENTRU O CADENȚĂ PUTERNICĂ, RITMICĂ/ APOI PENTRU A TĂCEA/ …MĂCAR, PÂNĂ LA URMĂ AI AFLAT CE SEMNIFICĂ/
    NEBUNIA CE ÎȘI ÎNNOADĂ PLETELE ȘI LE SMULGE DE PE CRENGILE PE UNDE A HĂLĂDUIT,/ FRUMUSEȚEA CÂND SE RESOARBE ÎN ȚĂRÂNĂ/ ȘI DEVINE PENTRU TINE UN MIT/PENTRU CONȘTIINȚA TA CARE A BIFAT O BORNĂ/ȘI ÎNCĂ UNA…/ LIVIDĂ INSOMNIA/ LUNĂ VERDE, ENORMA EI TRANSPARENȚĂ TE-ABSOARBE/ TOCMAI CÂND SIMȚURILE ÎȚI SUNT TOCITE ȘI OARBE/
    NIMIC NU A RĂMAS SĂ URLE/ CEASURILE S-AU FĂRĂMIȚAT/ ÎN GOTICE ÎNNEGRITELE TURLE/
    IAR LUPII A PUSTIU CURÂND TAIN VOR CERE/
    …CE VEI DA DREPT/ RĂSPUNS – ÎN ECRANUL LIVID /
    AL OGLINZII, SĂLBATIC ALERGĂTOR CU VERBUL ACID/
    …O REPLICĂ DIN SENIN – ,, MISERERE,,…

Lasă un comentariu